TO BLOCK OUT SOME LIGHT

Av Williams två gamla marinblåa linnepaneler har det nu blivit en svart hissgardin istället.
Jag tog och färgade panelerna svart och sen sydde jag ihop två paneler (på bredden) och gjorde tre större fållar som jag stuckit in träribbor i. Det vita bomullsbandet ska det vara två längre rosetter på längst ner... men det var det enda jag hade så det fick bli utan tillsvidare.
Jag gjorde inte denna hissgardin så man ska kunna dra ner den då jag tycker det är mindre fint med allt tyg som bara hänger när den är uppdragen, utan jag ska ha en mörkläggande rullgardin bakom hade jag tänkt.

Vart riktigt nöjd fast det är ett helsike att sy i linne, näst intill omöjligt att få det rakt... men nu är det bara lillfönstret kvar


Kommentarer
Postat av: kicki

vad duktig du är:)Är skylten klar

2010-05-20 @ 18:07:23
URL: http://gormgarden.com
Postat av: Caroline

Halvklar Kicki.... det har kommit så jäkla mycket imellan tyvärr. Måste dock köpa ny lack och jag ska väl in till stan nästa vecka tror jag...eller så får jag skicka honey på det!

2010-05-20 @ 21:25:21
URL: http://zaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0