MY CHARACTER PROFILE

Igår hade vi en heldags utbildning på jobbet som jag till en början var ganska skeptisk till, men som efter dagens slut var väldigt nyttig. I det hela så handlade det om hur vi förhåller oss till oss själva, till varandra men också om hur vi förhåller oss till olika arbetsuppgifter. Alla har olika beteendestilar.

Jag vart Inspirerande Verkställare

Kännetecken: Kommunikativ och utåtriktad som har lätt för att sälja sig själv när jag ser behov av det. Är snabb i mitt agerande och prestationen påverkas av den egna motivationen.

Starka sidor: Initiativrik, målmedveten och problemlösare. Ställer höga krav på mig själv och på min prestation. God förmåga att skapa kontakt med andra människor och är anpassningsbar i nya situationer.

Svaga Sidor: Tappar intresset att lyssna när budskapet inte intresserar mig och blir rastlös när arbetet blir för monotont eller tempot för långsamt.

Detta var nästan som att sitta och läsa sitt horoskop och det var en massa som stämde men även en del som inte stämde. En kul grej vi fick göra igår var att vi satt i grupp runt ett bord och det placerades ut en stor hög med kort på bordet där var och en skulle ta ett kort och ge det till någon runt bordet som man tyckte det passade bra till.

Jag fick 9 kort från olika personer med följande ord på Alert, Bestämd, Oberoende, Stark, Rask, Behärskad, Tillförlitlig, Öppen och Handlingskraftig. Man vart nästan tårögd när man vände på korten och fick se alla dessa ord.

Vi fick även träna på att ge och ta feedback till varandra där vi inte fick säga "man tycker" utan "jag tycker"!

Skitkul och nyttig utbildning som jag kommer ha stor användning för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0