LIKE WHEN YOU GET MARRIED

Ett gammalt hus har en massa charmiga saker i sig, allt från snea golv (inte längre) till vackra golvsocklar och vacker pärlspont på väggar och tak. När vi flyttade in i huset för ca 10 år sedan så ville vi har bort allt som hade med pärlspont att göra så vi gipsklädde alla väggar och la in nytt tak i alla rum (utom köket)

Men nu har vi kommit fram till att vi vill behålla det gamla taket i köket (nåt gammalt) och rusta upp det så det blir som nytt. 
Så hela gårdagen ägnade jag åt att skrapa bort all gammal färg i taket och jag hanh även dra en första sväng med vitfärg, men det ska nog på en 2-3 strykningar till innan jag är nöjd.

Det går sakta men säkert framåt......återkommer med mer bilder så fort taket blivit klart!
Förstår ni min inläggsrubrik förresten ;)




M i full gång med att bryta loss den delen i köket som hade hunnit fått nytt tak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0