16..17..18..19..20..21..22..23..24

Imorgon är det precis en vecka kvar till självaste Julafton... årets högtid för väldigt många av oss, men även en ångestens dag för många! Jul är en av dom alla högtiderna där jag själv tycker man ska umgås med alla sina nära och kära..... MEN så har vi så klart alla dessa människor som inte har någon att dela denna dag med.

Jag träffade en man igår som hade förlorat sin fru i söndags, nästan två veckor innan jul! Han sa även medans tårarna rann från hans kind att han inte hade några barn eller syskon.... Jag gav honom en varm kram samtidigt som jag strök han på kinden och berättade att han så klart har oss... alla vi som jobbar och som kommer till honom varje dag.. VI ÄR DIN FAMILJ sa jag......

Tänk vad människor det finns runt om oss som är alldeles alldeles ensamma..... SÅ va glad att ni har varandra och ta vara på varje dag, för man vet aldrig..... rätt var det är så kan allt vara slut!


Kommentarer
Postat av: S@tu

Ååååh... nämen huvva... stackars farbror! Du har så rätt... man ska ta vara på alla dagar som om de vore ens sista!

2010-12-16 @ 12:58:34
URL: http://satusliv.blogg.se/
Postat av: rebeccalarsson

Ni kommer väl till oss på kvällen som vanligt? :)

2010-12-16 @ 20:00:09
URL: http://rebeccablarsson.blogg.se/
Postat av: mamma

FINA kort på dig o Wille.Det i mitten va finast.

2010-12-17 @ 19:19:43
Postat av: Carro

Ja men visst Satu =)



Det tror jag väl va Becca ;)



Tack mamma ;)

2010-12-18 @ 13:16:34
URL: http://zaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0