BEHIND THE WALL

Det roliga med att renovera gamla hus är att man aldrig vet vad som döljer sig under golvet eller bakom väggen som man ska riva. Man hittar allt från gamla tidningar till gamla verktyg som blivit kvarglömda och så klart en och en annan muslort. Vi är på gång och ska riva upp hela undervåningens golv och därför så har jag börjat lite smått med att rensa ur bla köket.

I köket (se bild nedan) hade vi en vägg med gammal panel som skulle ner eftersom vattnet var draget bakom den (vattnet ska ner under golvet).... och jag hade hoppats på att få fram en hel vägg med timmer där.... men jag var innan rivningen till 98,5 procent säker på att det varit en gammal dörröppning där..... och visst var det så.



Eftersom jag suttit en hel del på styleroom.se för att hitta ideér och få inspiration så visste jag exakt vad jag ska göra åt detta "problem" som nu uppstod.
Tänkte direkt på LÄNK--> Livias snygga koksbokshylla som dom gjorde när dom också hittade en gammal dörröppning bakom väggen som dom rev.
Fast jag kommer nog att måla stockarna runt om i vitt tror jag.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0